divendres, 30 de desembre del 2011

Relació de les metàfores sobre el funcionament de l'ordinador dins de l'aula.

De les quatre metàfores que havíem de llegir, n'he seleccionat dues que tenen molt a veure l'una amb l'altre ja que comparteixen molta informació: La metàfora de l'ordinador com a tutor i l'ordinador com alumne.

En primer lloc trobem l'ordinador com a tutor, és a dir, l'ordinador és capaç de tutoritzar a un alumne de la mateixa manera que ho faria un mestre ja que, igual que un mestre, un ordinador és capaç d'explicar conceptes i transmetre coneixements a través de diferents programes o activitats. A més, hem arribat a l'extrem que l'ordinador també és capaç d'avaluar els resultats de l'alumne.

Tot i així, hi ha diverses crítiques sobre aquesta teoria ja que el mestre és capaç d'explicar un concepte amb més deteniment i, alhora, tenir en compte l'actitud de l'alumne durant l'explicació per poder analitzar tot el seu procés. 

Alguns dels programes realitzats a l'aula de GITIC poden estar estretament relacionats amb el que he explicat anteriorment. Per exemple, el Movie Maker et permet que els alumnes puguin crear vídeos i el Prezi els permet crear presentacions més dinàmiques que les que coneixem normalment.


Per acabar m'agradaria afegir que un mestre mai podrà ser substituït per un ordinador ja que un ordinador no deixa de ser una màquina sense sentiments ni capacitat de mantenir relacions reals amb les persones mentre que un mestre va molt més enllà d'una explicació a l'aula. L'educador és l'encarregat de vetllar per l'aprenentatge dels seus alumnes i ho farà a través d'un procés individualitzat i concret per cada alumne i l'ordinador no pot arribar fins a aquest extrem.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada