dimecres, 28 de setembre del 2011

DOCUMENTS DE GOOGLE

Actualment, els serveis de Google poden arribar a substituir l'Office ja que ofereix gran varietat de documents per realitzar, com ara, documents de "word", presentacions, formularis, col·leccions, etc.

Hi podem accedir a través de la seva web: http://www.docs.google.com i quan utilitzem els seus serveis, tot el que fem queda emmagatzemat en un "núvol", és a dir, no ens ocupa espai de memòria de l'ordinador sinó que ho trobem a la xarxa mateix.

En primer lloc, trobem els documents. Hi podem enganxar imatges, enllaços, podem fer comentaris d'un enllaç, ho podem compartir amb altre gent i podem parlar entre nosaltres a través del xat.  A més, per poder guardar aquest document, com la resta de fitxers que fem amb Google Docs, ens els podem baixar a l'ordinador en format de PDF, Word, html…

Quan compartim el fitxer haurem d'escriure el e-mail de les persones amb qui volem que puguin veure el nostre document.

Per poder crear un enllaç haurem de subratllar la paraula on hi volem posar una direcció d'internet i clicar al boto "enllaç". D'aquesta manera quan posem el ratolí a sobre de la paraula, a sota, ens posara la direcció de l'enllaç.

Tanmateix, podem canviar el nom del nostre document per no confondre els nostres treballs a la pàgina principal de Google Docs. Si cliquem, una mica més a dalt, trobarem que es pot canviar el títol del treball.

En segon lloc, també podem crear una presentació similar a la del Power Point. Podem inserir vídeos, text i enllaços. Els vídeos els podem enganxar mitjançant la seva URL de manera que serà molt més ràpid trobar-ho però, també podem buscar-ho a través de l'accés directe de Youtube.

Per publicar les nostres presentacions ho podem fer: Comparteix -> Publica / Incrusta Web -> copiem el link i ho enganxem a la web o el blog que tinguem.

Aquí tenim un exemple de publicació:




Per altre banda, podem crear formularis amb la finalitat de recollir dades. Podem crear formularis amb diferents tipus de preguntes, és a dir, que el format de cada pregunta pot ser diferent. Trobem els quadres de verificació, selecció múltiple, de text, text del paràgraf, escollir d'una llista, escala o quadrícula. També hi podem afegir una capçalera de secció (A dalt a l'esquerra: Afegeix un element -> escala / capçalera de secció).

A continuació es mostra un exemple:





Per últim, podem agrupar tots els nostres fitxers en carpetes creant col·leccions. S'ha d'anar a la pàgina d'inici i sel·leccionar tots els fitxers que volem agrupar. Llavors, clicarem al símbol d'una carpeta que hi ha més amunt. Aquestes col·leccions són classificacions compartides ja que també les podem compartir amb altres usuaris de Google (botó dret -> compartir).

En resum, aquests serveis de Google són molt útils a l'hora de realitzar treballs en grup ja que pots estar en contacte amb els teus companys sense haver-te de desplaçar. A més, el fet que no t'ocupi espai al ordinador està molt bé ja que pots disposar de tots els fitxes, sempre i quan tinguis internet, i els pots esborrar ràpidament.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada